Wednesday 8 June 2016

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan! :) Alhamdulillah, hari ni merupakan hari yang ketiga kita semua berpuasa. Teringat dekat arwah mak. Apalah agaknya mak buat sekarang ni. Rindu org-org rumah gak. Mesti setiap petang ayah bawak balik lauk-lauk untuk berbuka. mesti ade kuih sedap-sedap.Air sedap-sedap. Aku kat kolej belum rasa lagi kuih. Tak berkesempatan lagi nak ke bazaar beli kuih kuih. 

Kat DC tak nampak pulak kuih. Dc plak ramai gile orang beli makanan untuk berbuka. Aku paling senang, ambek makanan yang dah siap bungkus. Masa first day puasa, aku beli nasik tomato. Semalam pon aku makan nasik tomato. Bukan ape, tak larat nak rebut-rebut bungkus lauk pauk dengan nasik. Ambik je mane yang dah terbungkus. Sonang sikit den nak beli dan bayar. Tapi kena jugak beratur kalau yang berbungkus punya dah habis. 

Teringin pulak nak pergi umrah. Dulu arwah mak nak sangat pergi haji, tapi tak kesampaian. Kalau ade rezeki lebih, aku nak sangat upah haji untuk mak. Dan if ade rezeki lebih jugak, aku teringin sangat-sangat nak pergi umrah. InshaAllah, one fine day :)











No comments: